دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با کرونا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

هوایی که خیلی از ما ایرانی‌ها این روزها استشمام می‌کنیم متاسفانه آلوده است! آلوده به گرد و غبار، میکروب‌ها و ویروس‌ها مخصوصا ویروس کرونا کووید-19 است. ما زمانی می‌توانیم هوای پاکیزه‌ای استشمام کنیم که بوسیله دستگاه‌هایی بتوانیم هوای آن محیط را پالایش و تصفیه کنیم. دستگاه‌هایی مانند دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با کرونا شرکت دانش بنیان سامع که در داخل کشور تولید شده باشد و از طذیق بکارگیری فیلر هپا، لامپ UV و … بتواند هوای پاکیزه‌ای را برای ما آماده کند.

بررسی اجزا دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با کرونا تولید شرکت دانش بنیان سامع

از استانداردهای انتخاب دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با کرونا بررسی اجزا و ساختارهای اصلی است. در این مقاله تصمیم داریم اجزای این دستگاه که توانایی فیلتر و پاکسازی 99.97 درصد از هوای آلوده دارد را به شما معرفی کنیم.

 

لامپ uv دستگاه تصفیه هوا

لامپ uv یا همان فرابنفش Ultraviolet که برای تولید آن از لامپ سیاه یا لامپ بخار جیوه استفاده می‌شود. برای از بین بردن ویروس، باکتری، قارچ، میکروب و سایر آلاینده‌ها و همچنین برای ضدعفونی آب، مواد خوراکی، تجهیزات پزشکی، لوازم صنعتی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با کرونا شرکت سامع از طریق مجهز شدن به لامپ UV می‌تواند هوایی پاکیزه و عاری از ویروس، باکتری و قارچ را مهیا ‌کند.

سیستم یونیزاسیون دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با کرونا به دلیل مجهز بودن به سیستم یونیزاسیون به افرادی که از بیماری‌هایی مانند آلرژی، آسم و یا بیماری‌های ریوی رنج می‌برند توصیه می‌شود. به این دلیل که عملکرد این سیستم به گونه‌ای است که یون‌های منفی به وسیله الکتریسیته با ولتاژ بالا تولید شده و ذرات موجود در هوا یا همان آلودگی‌ها را جذب می‌کند. این دستگاه که بوسیله شرکت دانش بنیان سامع تولید شده است و قابلیت تولید یون مثبت را در کنار یون منفی هم دارد که سبب جذب تمامی آلاینده‌ها اعم از منفی و مثبت می‌شوند. این اتفاق باعث کاهش بی‌خوابی و خستگی می‌شود.

فیلتر هپا دستگاه تصفیه هوا

این فیلتر با قطر 0.3 میکرونی خود می‌تواند باکتری‌ها، ویروس‌ها و ذرات گرد و خاک معلق در هوا را تصفیه کند. فیلتر هپا یکی از قوی‌ترین و موثرترین فیلترهای موجود در دستگاه هوا است و تقریبا بیش از 99.97 درصد از ذرات آلاینده معلق در هوا را از بین می‌برد. دقیقا همانند فیلتری که در موتور اتومبیل وجود دارد!

فیلتر هپا موجود در دستگاه تصفیه هوا شرکت سامع ویروس کرونا را از بین می‌برد. سایز ویروس کرونا از 0.06 تا 0.14 میکرون است درحالی که ذرات با ابعاد بزرگتر از 0.1 میکرون اجازه عبور ندارند. گرید فیلترهای هپا از 14H تا 10 H تقسیم بندی می‌شود و همین فیلتر موجود در دستگاه تصفیه هوا برای از بین بردن ویروس آنفولانزا A و زیر گروه‏ H1N1 با ابعاد 1.2 تا 0.08 میکرون نیز مناسب است.

نکاتی برای خرید دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا

نکات زیر را در هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با کرونا حتما در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

1- ظرفیت فیلتر؛ هر فیلتری به کار رفته در دستگاه باید از ظرفیت بالایی برخوردار باشد. دستگاهی که از فیلترهایی با حجم پایین استفاده می‌کند، کارایی لازم را نخواهد داشت.

2- اندازه دستگاه؛ دستگاه‌های تصفیه هوا باید فیلترهای قوی و قدرتمند داشته باشد و این فیلترها در دستگاه کوچک جای نمی‌گیرد!

3- طراحی منحصر به فرد؛ بهتر است دستگاه تصفیه هوا را از برندهای متخصصی مانند شرکت دانش بنیان سامع خریداری کنید که به صورت اختصاصی و طراحی مهندسی دقیق، تنها به تولید این دستگاه‌ها می‌پردازند.

میزان هوادهی دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با کرونا

یکی از شاخص‌های دستگاه خوب جهت تصفیه و پاکسازی هوا قدرت هوادهی است. قدرت هوادهی یعنی اینکه دستگاه تصفیه هوا چه حجمی از هوای یک محیط را می‌تواند تصفیه کند. یک دستگاه خوب لازم است ۴ تا ۵ برابر حجم هوای محیط را در ساعت پالایش و تصفیه کند. لازم است در هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با کرونا به نرخ تولید هوای پاک به ازای حجم محیط یا همان CDAR دقت کنیم. در واقع عدد CDAR نباید کمتر از ۳ یا ۴ باشد.

چه نوع دستگاه تصفیه هوایی را خریداری کنیم؟

با توجه به نکات گفته شده در این مقاله بهتر است، دستگاه تصفیه هوایی را انتخاب کنید که هیچ آلودگی جدیدی را ایجاد نمی‌کند و باعث می‌شود حجم زیادی از هوا را در مدت کوتاهی پالایش کند. دستگاه مورد نظر شما باید بتواند ویروس ها و میکروب ها را از بین ببرد و هوایی سالم را برای شما فراهم کند. این ویژگی‌ها می‌تواند با قیمتی مناسب در یک دستگاه وجود داشته باشد. دستگاهی مانند دستگاه تصفیه هوا شرکت دانش بنیان سامع.

شما می‌توانید جهت خرید این دستگاه و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید و یا اینجا را کلیک کنید.