نور UV در دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا، از بین برنده قاتل زنجیره‌ای!

امروزه تصفیه هوا به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است. به شکلی که خرید دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا و یا تهویه هوا به شکل دستی که همان باز گذاشتن در و پنجره باشد به یکی از اولویت‌ها تبدیل شده است؛ هرچند که بیماری کووید-19 این علت را تشدید کرده است. خرید دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا به دلایل مختلفی در فصل سرما به یک امری ضروری تبدیل شده است. در این مقاله تصمیم داریم عملکرد نور UV در دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا که مناسب پالایش و تصفیه هوا آلوده و پر از ذرات گرد، غبار، ویروس و میکروب است بپردازیم.

نور UV در دستگاه تصفیه هوا

همانطور که در مقالات قبل اشاره کردیم، دستگاه تصفیه هوا با داشتن فیلتر هپا و همینطور نور UV می‌تواند ویروس کرونا را به دام بیاندازد و هوای آلوده و کثیف را به هوای مناسب هر سن و سالی تبدیل کند. در این مقاله صرفا به توضیح عملکرد نور UV در دستگاه تصفیه هوا پرداختیم و اگر تصمیم دارید این سیستم را که توسط دانشمندان ایرانی در شرکت دانش بنیان سامع ساخته است بررسی کنید، حتما به مقاله‌های منتشر شده سر بزنید

آیا نور UV در دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا است؟

نور خورشید می‌تواند از اشاعه عفونتها جلوگیری کند. به شکلی که تکثیر میکروارگانیسمها زمانی که تحت تابش نورآفتاب قرار می‌گیرد متوقف می‌گردد. طول موج نور خورشید 254 نانومتر است و این طول موج باعث از بین رفتن برخی میکروارگانیسم‌ها می‌شود.

امروزه همه ما این نوع اشعه که باعث جلوگیری و از بین رفتن میکروارگانسیم‌ها ماند باکتریها می‌شود را به عنوان اشعه ماورای بنفش یا نور “UV” می‌شناسیم.

بعد از مدتی، دانشمندان سعی کردند دستگاه‌هایی بسازند (مانند دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا) که بتواند بوسیله این نور سیستم‌های جدید ضدعفونی برای مایعات و هوا ایجاد کند.

امروزه ضدعفونی با نور UV، نه فقط به عنوان یک روش با ارزش و موثر شناخته شده، بلکه در خیلی از موارد به عنوان مکمل سایر روشهای ضدعفونی بکار گرفته می‌شود.

 

محدوده طول موج اشعه UV برای ضدعفونی هوا

انرژی موج اشعه uv در محدوده طول موج اشعه الکترومغناطیسی (nm 100-400) بین اشعه ایکس و طیف نور مرئی است. منطقه بهینه برای میکروب‌کشی توسط اشعه uv در محدوده nm) 245-285) است.

 

موارد بکارگیری نور UV

اشعه فرابنفش یا نور UV برای ضدعفونی مایعات، ضدعفونی هوا و ضدعفونی سطوح اجسام به کار گرفته می‌شود. به همین دلیل است که در دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا نور UV به کار گرفته شده است.

ضدعفونی هوا یکی از مهمترین و موفق‌ترین موارد استفاده از اشعه ماورای بنفش و یا نور UV است. به شکلی که این نور به عنوان روشی مناسب جهت تصفیه هوا و از بردن میکروارگانیسم‌های معلق در هوا به کار می‌رود.

با گذشتن هوا از مجاورت لامپ‌ها تراکم میکروبی موجود در هوا به میزان بسیار زیادی کاهش می‌یابد و همین امر باعث از بین رفتن میکروارگاسیم‌ها و عدم انتقال آنها از راه‌های تنفسی می‌شود.

این موضوع باعث افزایش رغبت مراکز درمانی مانند بیمارستانها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها به خرید دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا شرکت دانش بنیان سامع شده است.

 

مکانیسم نور UV در دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا

در روش‌های شیمیایی مانند ضد عفونی با مواد شیمایی میکروارگانسیم‌ها به وسیله اثر شیمیایی غیر فعال می‌شوند.

اما در روش استفاده از نور ماورا بنفش یا همان نور UV این اتفاق نمی‌افتد و رشد میکروب‌ها بوسیله واکنش فتوشیمیایی متوقف می‌شود. به بیان دیگر، این نور ساختار مواد مولکولی ضروری برای عامل سلولی را تغییر و از بین می‌برد.

این نور در دیواره سلول میکروارگانیسم‌ها نفوذ می‌کند و اسیدهای نوکلئیک و دیگر مواد حیاتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با همین روش باعث از بین رفتن میکروب‌ها و تصفیه هوا می‌شود.

 

اگر شماهم دغدغه استشمام هوای پاکیزه و مناسب را دارید می‌توانید با ما تماس بگیرید و اطلاعات خود را در خصوص دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا شرکت دانش بنیان سامع افزایش دهید.