دستگاه تصفیه ویروس هوا چه چیزهایی را از بین میبرد؟

با فرا رسیدن فصل زمستان و همینطور افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و میزان آلایندگی‌های هوا در شهرهای بزرگ تصفیه هوای محیط‌های اداری، تجاری و خانگی به یکی از دغدغه‌های مهم افراد تبدیل شده است. به شکلی که پالایش و تصفیه هوا به هر نحوی در دستور کار افراد قرار گرفته است. از باز گذاشتن پنجره اتاق گرفته تا خرید دستگاه تصفیه ویروس از هوا . به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله چند نکته مهم در خصوص دستگاه تصفیه ویروس از هوا به شما بگوییم.

وجود آلودگی هوا در کنار همه‌گیری ویروس کرونا به یکی از خطرات جدی برای سالمندان و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند تبدیل شده است. به شکلی که آلودگی هوا می‌تواند سبب تپش قلب و سکته‌های قلبی و مغزی و بیماری کرونا باعث عفونت ریه‌ها شود. یکی از راه‌های مقابله با این آلودگی‌ها و ویروس‌ها استفاده از دستگاه تصفیه ویروس از هوا است.

این دستگاه چه چیزهایی را از بین میبرد؟

دستگاه تصفیه ویروس از هوا، با از بین بردن ذرات آلاینده مانند گرد و غبار، گرده، موی حیوانات خانگی، کپک‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها، بوهای نامطبوع و بوی سیگار، می‌تواند هوایی پاک، سالم و عاری از هر نوع آلاینده را در محیط اطراف شما ایجاد کند. با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت آن در این روزها، در این مقاله به تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا و روش‌های فیلتراسیون هوا برای مقابله با کرونا ویروس پرداخته‌ایم.

استفاده از هر نوع دستگاه تصفیه هوا ویروس کرونا مناسب نیست. امکانات یک دستگاه تصفیه هوا که برای مقابله با ویروس کرونا مناسب است عبارت است از : سیستم فیلتراسیون هپا، لامپ uv ، سیستم یونیزاسیون و سیستم پلاسما که همه انواع دستگاه های تصفیه هوا این امکانات را با هم ندارند.

یک دستگاه تصفیه هوای اداری مناسب چه ویژگی‌هایی است؟

یک دستگاه تصفیه ویروس از هوا مناسب مانند دستگاه تصفیه ویروس از هوا شرکت دانش بنیان سامع باید توانایی بالایی در جذب ذرات معلق و گازها داشته باشد به همین علت استفاده از فیلترهای الیافی و جاذب‌های شیمیایی در کنار هم می‌تواند دستگاه مناسبی برای اماکن تجاری، تصفیه هوای محیط کار اداری را ایجاد کند. در چنین سیستم‌‌هایی هیچ خروجی جدیدی به هوا اضافه نمی‌شود و تنها نیاز به تعویض دوره‌ایی فیلترها وجود دارد.

چرا دستگاه تصفیه ویروس از هوا نمی‌تواند جایگزین تصفیه هوا باشد؟

تفاوت اصلی فضای بسته با فضای آزاد، محبوس شدن آلودگی در آن است. چرا که در محیط‌‌های بسته به ویژه در ساختمان‌‌های امروزی که از پنجره‌‌ها و درب‌‌های عایق ساخته شده‌‌اند، تهویه مناسبی وجود ندارد و هوا در آن به تله می‌افتد. در هنگام احداث ساختمان یا پس از آن با راه ‌اندازی سیستم‌‌های تهویه متناسب می‌توان آلودگی را مستقیما از نزدیکی محل انتشار آن به فضای بیرون هدایت کرد و اجازه داد با ورود هوای تازه از بیرون، بهبود کامل حاصل گردد.

ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه ویروس از هوا شرکت دانش بنیان سامع

طبق تحقیقات منتشر شده در مجله علمی لانست تنها در سال 2015 حدود 6 میلیون نفر در اثر تنفس هوای آلوده عمدتا در شهرهای بزرگ و آلوده، جان خود را از دست داده‌اند. این مرگ و میرها از طریق تنفس ذرات معلق و گاز دی اکسید کربن در هوای شهرها و مبتلا شدن افراد به انواع بیماری‌ها مانند: آسم، برونشیت، آلرژی تنفسی، تنگی نفس، افزایش فشار خون، تپش قلب و حملات قلبی یا مغزی صورت می گیرد.

روزانه بیش از 9200 تن انواع آلاینده ها توسط عوامل مختلف آلوده کننده هوا و بخصوص اتومبیل‌ها وارد هوای تهران می‌گردند. براساس گزارش سال ۲۰۰۷ سازمان ملل متحد، بطور کلی شهرهای مهم ایران در جدول شاخص هوا در میان ۱۳۳ کشور دنیا دارای رتبه ۱۱۷ است. و همانطور که گفته شد دستگاه تصفیه ویروس از هوادر کاهش یا از بین بردن آلودگی‌ های هوای محیط منزل و زندگی ما نقش مهمی دارد.

سخن پایانی

این میزان مرگ و میر و وجود آلاینده های فراوان، هر فردی را مجاب می‌کند که از دستگاه تصفیه هوا ویروسی استفاده کند که بتواند هوای محیط بسته را تصفیه و پالایش کند. طوری که هوای محیط محل بیماری‌های مختلف نباشد و فرد با استشمام آن به بیماری‌های مختلف مانند کووید -19 مبتلا نشود. یکی از دستگاه‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید از این بروز اتفاق جلوگیری کنید، دستگاه تصفیه هوا شرکت دانش بنیان سامع است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دستگاه و خرید آن اینجا را کلیک کنید.