دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا از انتقال ویروس جلوگیری میکند

دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا

گسترش مداوم COVID-19 مردم را به فکر فرو برده است تا محیط خانه‌های خود را تمیز نگه دارند. یکی از راه‌های این کار تصفیه هوا است. برخی از شرکت‌ها تا آنجا پیش رفته‌اند که ادعا می‌کنند دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند برخی از بیماری‌های تنفسی را در مسیر خود متوقف کنند.

اما به هر حال دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا چیست؟ آیا آنها تمیز کننده هوا هستند یا صرفا یک فیلتر؟ آیا آنها می‌توانند در مبارزه با ویروس کرونا کمک کنند؟ ما در این مقاله در مورد دستگاه‌هایی که هوا را تصفیه می‌کنند و برخی نکات برای تشخیص اینکه کدام دستگاه تصفیه هوا برای شما بهتر است گفته‌ایم. این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا از آن نکات مطلع شوید.

آیا دستگاه های تصفیه هوا از ویروس کرونا جلوگیری می کنند؟

پاسخ این سوال خیر است!

دستگاه‌های تصفیه هوا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری نمی‌کنند. اگرچه CDC گزارش می‌دهد که ویروس کرونا در درجه اول از طریق تماس فرد به فرد یا تماس با سطح و اشیا آلوده منتشر می‌شود، اما بیش از 200 دانشمند از سازمان بهداشت جهانی و سایر گروه‌ها خواسته‌اند که انتشار ویروس از طریق هوا را تأیید کنند. یک متخصص ریه در آمریکا اظهار داشته است وجود فیلتر ساده باعث پالایش هوا و مانع گسترش ویروس کرونا نمی‌شود. اندازه متوسط ذرات ویروس کرونا کمتر از 0.3 میکرون است و این نوع ویروس‌ها فقط از طریق فیلترهای HEPA تصفیه می‌شود.

فیلتر HEPA چیست؟

احتمالاً قبلاً این مشخصه را روی دستگاه‌های تصفیه هوا و سایر محصولات دیده‌اید. هپا مخفف “هوای ذره‌ای با کارایی بالا” است. فیلترهای HEPA فیلترهای فیزیکی هستند که برای پاکسازی حداقل 99.7 درصد از ذرات با اندازه 0.3 میکرون یا بیشتر طراحی شده‌اند. برای مرجع، میکرون یا میکرومتر حدود یک بیست و پنج هزارم اینچ است و با میکرومتر تعیین می‌شود. فیلترهای HEPA دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا شرکت دانش بنیان سامع ذرات را از طریق یک فن جذب کرده و آنها را در تارهای الیاف به دام می‌اندازند.

تفاوت بین دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا و فیلترهای هوا

تصفیه کننده‌های هوا اغلب با فیلترهای هوا ترکیب می‌‌شوند، اما آنها تفاوت کمی دارند. فیلترهای هوا گرد و خاک را در یک فیلتر جمع کرده و جمع می‌کنند و معمولاً در سیستمهای گرمایش و تهویه یافت می‌شوند. آنها می‌توانند میزان آلاینده‌ها، مواد آلرژی‌زا و گرد و غبار در خانه شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

پاک کننده‌های هوا ذرات معلق بیشتری از هوا را از هوا پاک می‌کنند. این دستگاه از یک فن برای جذب هوا و یک فیلتر برای حذف ذرات از آن هوا تشکیل شده است. در حالی که دستگاه‌های تمیز کننده هوا اغلب دارای فیلتر هستند، اما در تمیز کردن هوا نسبت به فیلترهای هوا مقاومت بالاتری دارند. صرف نظر از این، اکثر شرکت‌ها از اصطلاحات پاک کننده هوا و دستگاه تصفیه هوا به جای یکدیگر استفاده می‌کنند.

دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا شرکت دانش بنیان سامع از فرایند “غیرفعال کردن” سموم موجود در هوا مانند عوامل بیماری زا استفاده می‌کنند. برخی از دستگاه‌های تصفیه از عقیم سازی با اشعه ماورا بنفش برای از بین بردن کپک و باکتری استفاده می‌کنند در حالی که برخی دیگر از فیلتر الکترواستاتیک برای رساندن ذرات به صفحات فلزی استفاده می‌کنند. اکثر دستگاه‌های تصفیه هوا به ترکیبی تکیه می‌کنند تا حد ممکن ذرات، گازها و باکتری‌ها را به دام بیندازند.

دستگاه تصفیه هوا مناسب کرونا چگونه کار می‌کنند؟

دستگاه‌های تصفیه هوا برای از بین بردن آلودگی هوای داخل ساختمان طراحی شده‌اند که می‌توانند از ذرات کوچک موجود در هوا تشکیل شوند. بر اساس آخرین تحقیق‌ها آلودگی هوای داخلی در درجه اول از پخت و پز، دود گازهای اتومبیل، گرد و غبار و در انتها از آتش سوزی ناشی می‌شود و می‌تواند باعث تحریک ریه‌ها یا ایجاد واکنش‌های آلرژیک شود؛ و طبق آژانس حفاظت از محیط زیست، هوای داخل خانه‌های ما می‌تواند آلوده تر از هوای بیرون باشد. ما هر روز حدود 20000 بار نفس می‌کشیم و 90 درصد از وقت خود را در فضای بسته می‌گذرانیم. اگر در منطقه‌ای با آلودگی زیاد در فضای باز مانند شهر بزرگ زندگی می‌کنید ، نظارت بر کیفیت هوا در خانه امری ضروری و مهم برای شما است.