امکاناتی که دستگاه تصفیه هوا ویروس کش در اختیار شما میگذارد

دستگاه تصفیه هوا ویروس کش

در اوایل سال ۲۰۲۰ با شیوع بیماری کرونا، میلیون‌ها نفر نگرانی زیادی برای ابتلا به این بیماری پیدا کردند. مصرف ماسک و مواد ضدعفونی در تمام دنیا چند برابر شد. همه تلاش می‌کنند تا از هر راهی که ممکن است، اقدامی در جهت پیشگیری از این بیماری کنند. در این میان یکی از راه‌هایی که درباره آن صحبت‌های زیادی می‌شود، استفاده از دستگاه تصفیه هوا ویروس کش است. چراکه همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این ویروس از طریق هوا است.

در این مقاله بیشتر در خصوص اینکه چه دستگاه تصفیه هوا ویروس کشی بهتر است صحبت کرده‌ایم. این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و با شاخص‌های یک دستگاه تصفیه هوا ویروس کش خوب آشنا شوید.

بهترین دستگاه تصفیه هوا ویروس کش کدامند؟

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب دستگاه تصفیه هوا ویروس کش مناسب برای خود در نظر بگیرید. در زیر مهمترین موارد ذکر شده است که با در نظر گرفتن آن می‌توانید دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید.

*  اندازه دستگاه
* منطقه تحت پوشش

اندازه و قدرت یک دستگاه تصفیه هوا تعیین می‌کند که چه فضایی را می‌تواند پوشش دهد؟ بعضی از آنها برای مراکز اداری بهترین گزینه هسنتند و بعض دیگر برای مراکز تجاری و یا خانگی

* به فن دستگاه توجه کنید

بسیاری از برندهای معتبر سازنده دستگاه تصفیه هوا ویروس کش از فیلترهای هپا برای تصفیه هوا استفاده می‌کنند. در این روش تصفیه هوا ابتدا هوا از طریق فن‌ها به درون دستگاه مکیده می‌شود. بنابراین فن دستگاه تصفیه هوا، تعیین کننده قدرت دستگاه است. برای آنکه هوای اتاق با سرعت مناسبی تصفیه شود، دستگاه به یک فن باکیفیت نیاز دارد. شرط استفاده از یک فن باکیفیت این است که اندازه دستگاه تصفیه هوا به قدر کافی بزرگ باشد. بنابراین بسیاری از دستگاه‌های تصفیه هوایی که اندازه کوچکی دارند، احتمالا از فن‌های ضعیف‌تری استفاده می‌کنند.

* امکانات جانبی دستگاه را ارزیابی کنید

مانند حالت شب، سنسور و …

* بازدهی بالای دستگاه
* ایجاد جریان هوا
* کنترل فشار هوا، رطوبت ، دما، ذرات گرد و غبار و آلاینده‌های گازی
* محافظت در سطح ISO 5
* فیلتر تصفیه HEPA 99.97٪ میزان ضبط
* مانیتور کیفیت هوا و گیج مغناطیسی برای مشخص کردن زمان نیاز فیلترها به تعویض
* سیستم‌های الکتریکی و موتور سازگار با NFPA 33 خارج از جریان هوا کار می کنند

چگونه هنگام ابتلا به کرونا از تصفیه هوا ویروس کش سامع استفاده کنیم؟

اگر خودتان یا یکی از اعضای خانواده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اید، می‎‌توانید از تصفیه هوا ویروس کش شرکت دانش بنیان سامع برای مراقبت‌های بیشتر کمک بگیرید. دستگاه تصفیه هوا را در اتاق بیمار ۲۴ ساعته روشن نگه دارید و آن را روی بالاترین دوری که در آن بیمار از صدای فن آزرده نمی‌شود، تنظیم کنید. دستگاه تصفیه هوا را جایی قرار دهید که در مسیر جریان هوا چیزهایی مثل پرده یا مبلمان مانع جریان هوا نباشند و در اتاق را هم حتما ببندید.

انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار، کاری طاقت فرسا است اما دانستن چند نکته بسیار مهم است؛ حجم فیلترهای یک دستگاه تصفیه هوا تعیین کننده میزان کارایی دستگاه است. بسیاری از دستگاه های موجود در بازار، با وجود استفاده از فیلترهای هپا و کربن اکتیو، به دلیل حجم پایین فیلتر ها پس از یک دوره ی بسیار کوتاه کارایی خود را از دست می دهند. هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا از کیفیت و حجم فیلتر های به کار رفته اطلاعات دقیقی کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه تصفیه هوای مناسب برای ویروس کرونا با ما تماس بگیرید.